Smlouvy
Modul Smlouvy obsahuje seznam všech smluv, ke kterým máte jako uživatel systému právo přístupu, tzn. do všech smluv, do kterých můžete nahlížet nebo je editoavt. Smlouvy jsou řazeny chronologicky podle data, kdy skončí jejich účinnost. Vlevo od vyhledávacího pole (1) je zobrazen jejich celkový počet.
V tomto pohledu (seznamu smulv) můžete přímo vykonávat samostatné nebo hromadné akce nad jenotlivými nebo více smlouvami současně. Můžete si vybrat libovolné smlouvy zaškrtnutím boxů (2) a udělat jejich hromadný export do formátu CSV nebo XLS (3).
Kliknutím na tlačidlo “Vytvořit” (4) se zobrazí formulář pro vložení nové smlouvy a zadání informací o nové smlouvě do systému (viz Vytvoření nové smlouvy).
Seznam smluv je možné seřadit sestupně nebo vzestupně podle vybraného sloupce, který reprezentuje příslušný atribut nebo vlasstnost smluv dle vašeho uvážení (5).
Kliknutím na ikonu tužka (6) přejděte do detailu smlouvy (popsáno v Detail smlouvy), ve kterém můžete upravovat veškeré informace o smlouvě.
Vytvoření nové smlouvy
Vyplňte název smlouvy (1).
Rok vytvoření smlouvy je předem vyplněný. Pokud vytváříte archivní smlouvu, změňte rok jejího vytvoření (2).
Pokračujte vyplněním údajů o smluvních stranách. Nejdřív vyberte typ smluvní strany (3) a systém pak upraví povinná pole formuláře, které je třeba vyplnit (4).
Pokud už strana se zadaným názvem nebo IČO v systému existuje, systém vám nabídne hledaný výraz. Zvolte ten správný. Na základě zvoleného výrazu pak budou doplněny další povinné údaje o straně (název, IČO, sídlo společnosti, atd.).
Pokud zadávate IČO smluvní strany, která v systému není evidována, systém vám nabídne tlačidlo “Ověřit v ARES” a vy si tak můžete zkontrolovat, jestli je vámi zadané IČO evidované v systému ARES.
POZOR: Pokud zadáváte smluvní stranu typu “Fyzická osoba podnikající”, a po zadaní IČO vám ARES doplní titul před její jméno a přijímění, je potřebné titul smazat. Systém totiž očekává jméno a přijímění bez titulu.
Pokud zadáváte adresu obce, která nemá ulici, a pole “Ulice” proto zůstane prázdné, systém toto pole automaticky vyplní názvem obce.
Po vyplnění všech údajů můžete tlačidlem “Přidat stranu” (5) přidat další smluvní stranu.
Kliknutím na tlačidlo “Vytvořit smlouvu” (6) bude smlouva uložená do systému. Tento krok nelze vrátit zpět, proto nezapomeňte na tomto místě zadat všechny smluvní strany. V této fázi systém přidělí smlouvě jedinečné číslo, které nelze vymazat ani změnit! Až po tomto kroku bude smlouva připravena k doplnění dalších údajů (viz Detail smlouvy).
Smazání smlouvy
Nově zadanou smlouvu lze smazat a to v těchto případech:
- stav smlouvy je: aktivní, splněná nebo ukončená,
- smlouva byla zadána nejdéle 30 dnů zpětně (nejzazší termín smazání smlouvy je uveden na detailu smlouvy v pravém dolním rohu nebo na přehledu smluv ve sloupci s názvem „Možnost odstranění“) (2),
- na tuto smlouvu nejsou navázány žádné úkoly či dokumenty. Pokud již jsou navázány, je nutné je nejprve odstranit (viz Smazání dokumentu).
Smlouvu může smazat:
- uživatel, který smlouvu vytvořil,
- hlavní právník.
Unikátní číslo smazané smlouvy již nikdy nebude uvolněno. Smlouvu lze smazat kliknutím na tlačítko „Smazat smlouvu“ (1).